Hátúszás – technika, karok és lábak munkája és effektusai

A hátúszásnak számos egészségügyi előnye van, többek között. erősíti a gerincet és az egész test izmait, korrigálja a testtartási hibákat, felgyorsítja a fogyást és az anyagcserét, javítja az állapotot. Mi az úszás technikája ebben a stílusban?

Hátúszás

A hátúszás az egyetlen úszási stílus, amely a háton történik. Technológia szempontjából nem túl igényes. Ha minden mozdulatot helyesen végeznek, az eredmények nagyon előnyösek. Különösen a gerinc erősítésére ajánlott. Azonban ebben a stílusban úszva az egész test izmai dolgoznak.

A hátúszás legnagyobb előnyei: az egész test gerincének és izmainak megerősítése, az állapot javítása, a testtartási hibák kijavítása, az anyagcsere felgyorsítása, a narancsbőr csökkentése és a test fogyása.

Hátúszás – technika

A hátúszásban úszva győződjön meg arról, hogy megfelelő technikával rendelkezik. Először is, amikor úszol, a testednek egy helyzetben kell lennie, állandóan ugyanazon a vonalon. A lényeg az, hogy a csípő ne essen le, ha bármilyen mozdulatot végez – különben nehezebb lesz a helyes helyzetet megszerezni.

A háton szinte az egész test izmai dolgoznak, beleértve a törzset, a karokat és a lábakat is. Erre a stílusra jellemző alapvető mozgás, hogy a kezeddel taszítsd el magad, miközben kombinálod a lábak és a törzs állandó mozgásával. Amíg a kéz hátrafelé mozog, a testet kissé ebbe az irányba kell dönteni.

Hátúszás – kézimunka

A kezek használatának nagy szerepe van hátuszásnál. Ezért fontos, hogy az összes mozgást technikailag helyesen végezzük. A mozgás azzal kezdődik, hogy a kar felemelkedik a vízből, majd egy egyenes nyújtott kar következik. Körkörösen mozog a víz felett, és visszamegy a vízhez. Amikor a kéz elmerül, a kisujj először belép a vízbe, majd a kéz elsöprő mozdulatot tesz. A kéz állítólag lefelé nyomja a vizet, és csak akkor hajlíthat meg. Csípő szinten a karnak ismét függőleges helyzetben kell lennie. Fokozatos lépés volt az egyik keze. Miután befejezte a munkát az egyik kezével, folytassa a munkát a másik kezével ugyanúgy.

Hátúszás – lábmunka

Úszás közben nem szabad megfeledkezni a lábmunkáról. Mindkét alsó végtag folyamatosan mozog – fel és le; állítólag ez a mozgás hasonlít az “ollóra”. Úszás közben a törzsnek kissé el kell süllyednie abban az irányban, amelybe az egyik kéz mozog. A fej viszont kissé elmerülhet a vízben, de az arcnak a víz felszíne felett kell lennie. Úgy kell elhelyezni, hogy a gerinc meghosszabbítását képezze.

Related Posts

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük